söndag 8 mars 2015

Nyheter och mazariner

Hej alla bloggläsare! Nu har jag lyckats få till en knapp för utskrift av recepten! Print friendly knappen under varje recept hjälper er nu! Kommentarsfältet har varit lite krångligt men gör gärna ett försök med en kommentar, så jag ser om det funkar bättre nu. Mitt nästa steg att fixa är en sökfunktion på sidan men det går att söka via Google tex "annisinthekitchen + timjan*" tillsvidare. 

Här kommer recept på mazariner. 
Degen är densamma som på kola-banan kakan som jag la upp förra veckan. En enkel mördeg. Det var så att när jag gjorde den,  så blev det lite deg kvar som jag klädde mina småformar med. De fick då åka in i frysen. Idag Tog jag fram dem, förgräddade i 180 grader i 5 min, fyllde dem med mazarinsmet och gräddade ytterligare 10 min.

Mazarinsmet:
Till ca 10 småformar:
50 gr smör, rumstemp
120 gr riven mandelmassa
1 ägg
Blanda ihop smör o mandelmassa med en gaffel. Tillsätt 1 ägg och vispa ihop till en jämn smet.
Fyll formarna och grädda ytterligare 10 min.
Låt svalna och smält 50-100 gr vit choklad. Bred på chokladen, dekorera ev med fint strössel och ställ kallt. 


2 kommentarer:

  1. Låter toppen med nya funktionerna! Tack för inspirerande texter och foton! Låter alltid så gott så man blir sugen att prova! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Roligt att du kommenterar. Blir roligare om man vet att nån läser :)

    SvaraRadera